מערכת CRM לניהול קבוצות משקיעי נדל"ן

מערכת CRM שמותאמת למנהלי השקעות נדל"ן, מסייעת הן בגיוס ההשקעה הנדרשת וניהול הפרויקט והן ביצירת מוניטין חזק שימנף את הפעילות העתידית

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להשקיע בנדל"ן בארץ ו/או בחו"ל, ומחפשים הזדמנויות לרכישת נכסים שניתן להשקיע בהם ולמכור אותם במחיר גבוה יותר.

תפקידו של מנהל קבוצת המשקיעים הוא לנהל את התהליך מקצה לקצה ובתומו לחלק את הדיבידנדים למשקיעים ולעצמו.

מערכת CRM לניהול קבוצות משקיעי נדל"ן מנהלת את מאגרי המידע בצורה מרוכזת ומדויקת, מאפשרת למנהל הקבוצה לתעד את המידע הספציפי הן באשר לכל אחד מהמשקיעים הפוטנציאליים והן באשר לנכסים השונים, ויודעת לבצע התאמה בין הנתונים, כך שמנהל הקבוצה יוכל לעבוד בצורה ממוקדת ואפקטיבית משלב מציאת המשקיעים המתאימים ועד לסיום התהליך.

 

 

תפקידם המורכב של מנהלי קבוצות משקיעים
מנהלי השקעות נדל"ן הם מעין יזמים בעלי מוניטין בתחום השקעות, שתפקידם לטפל ביעילות בעסקאות שונות של השקעה נדל"נית (כגון נכס להשבחה או מגרש שעליו עתיד להבנות בניין) אל מול קבוצת משקיעים.

למנהלי ההשקעות יש בד"כ רשימה של מאות או אלפים משקיעים פוטנציאליים שמוכנים להשקיע סכום מסוים. כאשר יזם או בעל נכס פונה למנהל ההשקעות לטובת גיוס כספים, תפקידו להציע את ההשקעה למשקיעים הרלוונטיים ולארגן קבוצת משקיעים שבאמצעותה ניתן יהיה לגייס את הסכום הנדרש במלואו. כך לדוגמה: בעל מגרש בחו"ל שמעוניין לבנות עליו בניין מגורים, פונה למנהל ההשקעות כדי שיגייס סך של 25 מיליון דולר לטובת הפרויקט.

 

מהי מערכת CRM לניהול קבוצות משקיעי נדל"ן?
מערכת CRM לניהול קבוצות משקיעי נדל"ן מרכזת את כל המידע במקום אחד ובזמן אמת, מאפשרת למנהל ההשקעות לפלח בפשטות ובמהירות את רשימת המשקיעים שבמאגר בהתאם לנתונים האינדיבידואלים שלהם, להציע את הנכס למשקיעים הרלוונטיים, או לחילופין להציע לכל אחד את ההשקעה המתאימה עבורו.

 

מאגר נתוני משקיעים
המערכת מנהלת מאגר מפורט ומסודר לגבי כל אחד מהמשקיעים – מאיפה מנהל ההשקעות מכיר את המשקיע, האם כבר השקיע בעבר או שזוהי הפעם הראשונה שלו, היסטוריית ההשקעות של כל משקיע (באילו עסקאות השקיע בעבר, מהו הסכום שהשקיע, האם הרוויח תשואה מההשקעות הקודמות שלו וכו'), האם הוא מעוניין בהשקעה בארץ או בחו"ל (ואיפה בדיוק אם הוא יודע), מהו הסכום שהוא מעוניין/מוכן להשקיע וכו'.

היכרות עם המשקיע ועם היסטוריית ההשקעות שלו, מאפשרת למנהל ההשקעות לבצע התאמה אישית של הפניה מול משקיעים ובכך להגדיל את סיכויי הגיוס שלו .

 

התאמת הפניה לסוג המשקיע
יתרון בולט נוסף של מערכת ה-CRM המותאמת, היא היכולת שלה לפלח את רשימת המשקיעים ולחלק אותה גם למשקיעים "סדרתיים" (שכבר עבדו עם מנהל ההשקעות בעבר) ולמשקיעים פוטנציאליים (שלא עבדו איתו בעבר).
לחלוקה הזו יש חשיבות רבה כאשר מנהלים השקעות נדל"ן: בפניה למשקיעים קיימים שכבר מכירים את מנהל ההשקעות, סומכים עליו ונאמנים לו, אין צורך למשל להסביר על החברה ולמה כדאי לעבוד איתה.

פניה למשקיעים פוטנציאליים לעומת זאת דורשת ניהול לידים לכל דבר ועניין – מתיעוד אוטומטי של הלידים הנכנסים מקמפיינים דיגיטליים, דרך מתן מהיר של תגובה ראשונית ותהליך גיוס מותאם אישית, ועד שמי שפנה הופך למשקיע ונכנס למאגר.

כך לדוגמה מנהל השקעות קיים כנס משקיעים לפרויקט חדש שאליו הגיעו 100 מתעניינים, עשרה מתוכם הביעו נכונות להתקדם לשלב הבא. המערכת תעניק להם דירוג גבוה יותר ותאפשר למנהל ההשקעות לבצע ניתוח מפורט של הצרכים שלהם וההתאמה לפרויקט ולהתנהל מולם בצורה שונה וממוקדת.

 

שימור לקוחות
בתחום השקעות הנדל"ן חשוב לנהל קשר רציף ואיכותי מול המשקיעים השונים.
המערכת מאפשרת לנהל רשימות תפוצה, לשלוח מיילים וסמסים לרשימת התפוצה הרלוונטית ולנהל את כל תהליך הגיוס בצורה אישית וממוקדת.

 

ניהול פרויקטים מרובים
רוב מנהלי ההשקעות מנהלים מספר פרויקטים במקביל. במקרים אלו מאפשרת המערכת לנהל את כל הפרויקטים בצורה מרוכזת ומסודרת. כך למשל לשייך כל אחד מהמשקיעים לפרויקט הרלוונטי אליו, לתעד את השלב שבו נמצא המשקיע (מתלבט/ממתין להסכם/העביר כסף וכו'), לתעד את הסכומים שהועברו ישירות לבנקים בארץ או בחו"ל ועוד.

 

ניהול הפרויקט
בנוסף לגיוס קבוצת המשקיעים, מערכת CRM לניהול קבוצות משקיעי נדל"ן מאפשרת לתעד גם את התקדמות הפרויקט עצמו ולהיות בקשר רציף עם המשקיעים – לשלוח לרשימת התפוצה של המשקיעים באותו פרויקט עדכון לגבי סטטוס ההתקדמות של הפרויקט (תמונות מהשטח, מספרים וכו') ולעדכן אותם לאורך כל הדרך, עד שהפרויקט יסתיים ויוצע למכירה.

 

תמיכה בתהליכי השיווק של הנכס
במידת הצורך המערכת מאפשרת לתמוך ולנהל גם את תהליכי השיווק של הנכס, כך שמנהל קבוצת ההשקעות שולט על כל התהליך מתחילתו ועד סופו.

לסיכום,
מערכת CRM לניהול קבוצות משקיעי נדל"ן מאפשרת למנהלי ההשקעות לעבוד בצורה מסודרת ויעילה יותר, שתחסוך להם זמן ותמנע מהם לפספס נתונים שעלולים לגרום להם להפסד.