מהי מערכת CRM נדל"ן?

מה השתנה בתחום הנדל"ן ולמה כל יזם נדל"ן חכם חייב להתנהל עם מערכת CRM מותאמת נדל"ן?

"ענף הנדל"ן לוהט" הוא לא רק סלוגן, אלא מציאות ממשית.
הגידול באוכלוסיה, העלייה בתוחלת החיים, הקדמה הטכנולוגית וההתפתחות הכלכלית, הזניקו בעשור האחרון את הביקוש לנדל"ן (ענף הנדל"ן המהווה 11% מהתל"ג העולמי!), ולא בכדי הפכה יזמות הנדל"ן לאחד מהתחומים המבוקשים ביותר – בעיקר בקרב צעירים שהבינו את הפוטנציאל הכלכלי העצום הטמון בו.

 

אבל לא רק הכניסה של הדור הצעיר לענף הנדל"ן השפיעה על המהפכה הגדולה שמתחוללת בו. היו אלו הטכנולוגיה, כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו ותהליך הגלובליזציה המודרני שחולל האינטרנט, ששינו את פני המשחק.

אם בעבר יזמי הנדל"ן ניהלו את בסיס הנתונים שלהם ואת כל המידע לגבי הפרויקט בקבצי אקסל, הרי שריבוי המידע שקיים היום הופך את פתרונות האקסל למסובכים ולא פעם – גוזל זמן יקר ועלול לגרום לטעויות יקרות.

 

קחו לדוגמה יזם תמ"א שמייצר לעצמו טבלת אקסל אחת של ספקים, אחת של דיירים, אחת של עובדים, אחת של הוצאות, אחת של הכנסות ועוד ועוד.
מגיע הרגע שבו הוא מעוניין לעדכן את הדיירים במשהו (למשל לגבי מועד חתימה על טפסים), אז הוא מחפש מערכת דיוור (ניוזלטר) ומכניס לתוכה את כל המיילים הרלוונטיים.

 

יום לפני שהוא או העובד שלו הולכים להחתים את הדיירים על הטפסים, הוא מחפש מערכת לדיוור באמצעות סמסים כדי שיוכל לתזכר את כולם וגם אליה הוא מזין את הנתונים הרלוונטיים.
עכשיו עליו למצוא את הקובץ עם פרטי הדיירים ואת הקובץ שמפרט על איזה טופס צריך לחתום כל דייר.

 

מסובך וגוזל זמן נכון? ועוד לא הזכרנו בכלל את העובדה שנתונים אישיים (כמו מיילים ומספרי טלפון) משתנים כל הזמן, כך שעליו לעדכן את טבלאות האקסל שלו באופן שוטף ואת העובדה שזוהי משימה קטנה אחת בתוך ים המשימות שכרוכות בניהול הפרויקט.

 

ברור אם כן, שכדי לנהל פרויקט נדל"ן בצורה מוצלחת ואפקטיבית יש צורך במערכת אחת שבה ירוכז ויסונכרן כל המידע, כך שליזם תהיה שליטה מלאה על כל מה שקורה ואפשרות לשלוף את הנתונים הרלוונטיים בקלות.

 

זהו הפתרון שמציעה מערכת CRM נדל"ן!

מהי מערכת CRM מותאמת לנדל"ן?
את הפרויקטים של יזמות הנדל"ן ניתן לחלק לשלושה סוגים עיקריים: בנייה חדשה, תמ"א ונדל"ן מניב (משרדים ופארקי תעשייה). העיקרון אמנם דומה, אבל לכל סוג פרויקט יש את הצרכים הספציפיים שלו ואת ההתייחסות השונה הנדרשת מהיזם ומכל יתר האנשים הנוגעים לפרויקט – החל באנשי המכירות ועד לאנשי התחזוקה.

מערכת CRM נדל"ן היא למעשה מערכת שפותחה מתוך ניסיון רב בתחום הנדל"ן שעליה מבצעים התאמות אינדיבידואליות לצרכי היזם ולשלבים השונים הקשורים בפרויקט, כך שכל המידע שמגיע מכל הגורמים במשרד ובשטח מרוכז ומסונכרן בתוכה.

באמצעות המערכת ניתן בקלות ובמהירות לבצע חתכים תפעוליים, לשלוף את המידע הדרוש, לנהל משימות שוטפות (אישיות או קבוצתיות), לעקוב אחר התהליכים השונים ולבצע פעולות מרובות בצורה מרוכזת ובשפה אחידה. כך למשל:

 

שלב המכירה
לכל ליד בתחום הנדל"ן יש ערך רב מאוד ולכן חשוב להתייחס לכל ליד שמתקבל באופן מיוחד ובהתאמה אישית.
מערכת CRM נדל"ן מאפשרת לנהל באפקטיביות את כל תהליך המכירה: איסוף הלידים מהמקורות השונים (התעניינות ראשונית), ניהול קמפיינים דיגיטליים, מעקב וליווי אחר צוותי המכירה והאתגרים שאיתם הם מתמודדים, הפצת חומרי שיווק לכל הגורמים, ניתוח תוצאות שיווקיות, מעקב אחר שלבי המכירה לכל לקוח וכו'.

 

שלב התפעול
השלב העיקרי הוא שלב התפעול, שבו למעשה מתבצעת הבנייה עצמה. מערכת CRM נדל"ן מאפשרת לרכז את פרטי הספקים ואנשי המקצוע, הצעות מחיר, מעקב אחר התקדמות העבודה, אישורים, דברים שיש לטפל בהם וכו'.

 

שלב השירות
בתום תהליך הבנייה וחלוקת הנכסים לדיירים, מתחילה שנת הבדק שבמהלכה מתחילה תקשורת בין הדיירים ליזם. מערכת CRM נדל"ן מאפשרת לייעל את התהליך, לעקוב אחר הבקשות ו/או התלונות של הדיירים, לעקוב אחר הטיפול בתקלות, להעניק שירות לקוחות ברמה גבוהה ולנהל בצורה חכמה את עלויות התחזוקה.

 

התאמת מערכת CRM לפרויקטים של תמ"א
פרויקטים של פינוי בינוי כמו גם פרויקטים של תמ"א 1 (חיזוק מבנים) ותמ"א 2 (הריסה ובנייה) הם נכון להיום מוצר הדגל בישראל בתחום הנדל"ן. יזמי הנדל"ן בתחום זה צריכים לנהל במקביל מערכת שיווק ומכירות עבור הדירות החדשות שיתווספו, אך גם לתת שירות ולטפל בכל ההיבטים של בעלי הבתים בנכס.

מערכת CRM נדל"ן מאשפרת להם לנהל את כל הנתונים בצורה ברורה ומאורגנת – הן בכל מה שקשור לדיירים (אישורים, טפסים, הסכמים, עלויות שכירות והובלה וכו'), הן בכל הקשור למכירה והן בכל הקשור לניהול הבנייה עצמה.

 

התאמת מערכת CRM לפרויקטים של נדל"ן מניב
יזמות של נדל"ן מניב היא המורכבת מכולם, שכן מדובר בד"כ בפארקי תעשייה או בפארקי הייטק שבהם מוקמים בניינים להשכרת משרדים, כך שמעבר להתנהלות הרגילה היזמים בתחום זה נדרשים לנהל גם את כל הקשור בשכירויות.

מערכת CRM נדל"ן מאפשרת לנהל בצורה יעילה את השותפים, המתווכים, הספקים והשירות לדיירים, ולסנכרן את כל ההיבטים הללו. לדוגמה:

שיווק – איסוף לידים מהקמפיינים השונים, תיאום פגישות עם צוותי מכירה, תאום סיורים במבנה, ניתוח הצרכים אל מול האפשרויות הקיימות כדי להציע ללקוחות הפוטנציאליים סוגי משרדים שונים שיכולים להתאים להם, ניהול קשרים עם מתווכים, ניהול ותיעוד פעולות שיווקיות (כנסים או הרמת כוסית למשל), דיוורים מותאמים וכו'.

 

ניהול נכס – טיפול בבעיות ובבקשות השונות של השוכרים השונים (לדוגמה ריח ממסעדה שמגיע לאחד מהמשרדים, מעליות תקולות, נורה שצריך להחליף וכו'), תוך מעקב אחר התלונות והטיפול בהן.

 

שימור לקוחות – מכיוון שבסוג זה של נדל"ן מדובר בלקוחות מתחלפים, יש חשיבות רבה גם לכל תהליך שימור הלקוחות. המערכת מאפשרת לנהל בחוכמה גם את התחום הזה. כך למשל ניתן באמצעות המערכת ליצור קשר עם לקוחות שהחוזה שלהם עומד להסתיים בעוד מספר חודשים וכדומה.

 

התאמת מערכת CRM נדל"ן למתווכי נדל"ן עסקי (משרדים)
היתרון של מערכת CRM נדל"ן בעבור מתווכים היא שניתן באמצעותה לנהל גם את המלאי של השטחים הפנויים אל מול הביקוש, וכן לנהל קשר דיגיטלי עם הלקוחות.

 

תהליך הטמעת מערכת CRM נדל"ן
אחרי שהבנתם איך מערכת CRM נדל"ן יכולה לעזור לכם ולייעל את העבודה שלכם, אתם בטח חושבים שמדובר בתהליך הטמעה ארוך, יקר ומסובך, אבל זה בדיוק להפך!

תהליך הטמעה קצר – המערכת שלנו פותחה מתוך ניסיון של למעלה מעשור בתחומי הנדל"ן ומערכות ה-CRM, כך שתהליך ההתאמה וההטמעה של המערכת קצר מאוד ואינו גוזל זמן ומשאבים של החברה.

 

ממשק נוח ומוכר – המערכת שלנו מבוססת על Microsoft dynamics, מה שאומר שממשק הניהול שלה דומה מאוד לכל מוצרי office האחרים שאתם ודאי מכירים ועובדים איתה בשוטף ואתם לא צריך להתחיל להכיר מערכת חדשה.

 

"אמא ואבא" – מערכת CRM נדל"ן היא מהוותיקות והיציבות בתחום, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שגם אחרי שנטמיע עבורכם את המערכת, נהיה כאן לכל דבר שתצטרכו.

זמן זה כסף, אז צרו איתנו קשר כבר עכשיו ותתחילו להרוויח!