מערכת CRM לניהול קבוצות רכישה

ניהול קבוצות רכישה היא תהליך מורכב שדורש סדר וארגון. מערכת CRM מותאמת תעניק לכם את הפתרון האולטימטיבי בטווח הקרוב ובטווח הרחוק.

קבוצות הרכישה הפכו בשנים האחרונות לדבר החם ביותר בתחום יזמות הנדל"ן. אם בעבר היזם מצא/בנה נכס ואז חיפש את הדיירים, הרי שקבוצות הרכישה הפכו את הגלגל. כיום הדיירים הם אלו שקודם מתקבצים יחד והיזם מתחיל את הפרויקט רק לאחר שכבר גייס אותם.

 

ההתנהלות הארגונית של היזמים מול קבוצות הרכישה
בדומה ליזמי נדל"ן בתחום התמ"א, גם יזמי נדל"ן שבונים פרויקטים באמצעות קבוצות רכישה נדרשים להתנהל ולפקח על מספר מישורים במקביל: גיבוש קבוצת הרכישה וניהולה, ניהול תהליך הבנייה ושימור הלקוחות לאחר תום הבנייה.
ניהול לא מסודר של הפרויקט עלול להוביל לבזבוז זמן יקר ולא פעם גם להוצאות מיותרות.

 

מהי מערכת CRM מותאמת לניהול קבוצת רכישה?
מערכת CRM מותאמת היא מערכת ממוחשבת וקלה לשימוש, שמאגדת בתוכה את כל המידע הדרוש ליזם על מנת לנהל את הפרויקט באופן מסודר ואפקטיבי בכל שלביו, לבצע פעולות באופן מוסדר ולפקח מלמעלה על כל אחד מהפרמטרים.

 

שיווק הפרויקט
בייזום פרוייקטי נדל"ן באמצעות קבוצות רכישה, יש חשיבות רבה למהירות שבה משווק הפרויקט ולגיבוש הקבוצה, שכן רק לאחר גיבוש הקבוצה ניתן להתחיל בבניית הפרויקט.

ברוב המקרים מערך השיווק כולל פריסה וחשיפה במספר רב של מדיות כגון רשתות חברתיות, שלטי חוצות, דיוור לאנשי קשר במאגרים קיימים, פנייה למתווכים ועוד. כל ליד שמתקבל מכל אחד מערוצי השיווק הוא ליד חם שעולה הרבה מאוד כסף וגם יכול להיות שווה הרבה מאוד כסף, ולכן יש חשיבות רבה לשימוש במערכת CRM.

מערכת ה-CRM מאפשרת ליזם לנהל מערך שיווק ומכירות חכם. כל הלידים שמתקבלים מתועדים באופן אוטומטי במערכת שיודעת לסווג אותם כליד חם או כליד קר ולשלוח על כך התראה ליזם ולצוות המכירות.

בנוסף, באמצעות המערכת ניתן לתעד את הפעולות השיווקיות השונות שנעשו, התקציבים, השתלשלות הדברים עבור כל אחד מהפונים הפוטנציאליים (לידים), דיוורים ממוקדים לפי תתי קבוצות וכך הלאה.

 

ניהול הפרויקט
לאחר שמערך השיווק הסתיים בהצלחה וקבוצת הרכישה התגבשה, מגיע היזם לשלב ניהול הפרויקט עצמו.
זהו השלב הארוך והמורכב מכולם שדורש ממנו להתנהל באופן שוטף הן מול הדיירים החדשים (חברי קבוצת הרכישה), הן מול הרשויות והן מול אנשי המקצוע (קבלנים, אדריכלים, ספקים וכו').

מערכת ה-CRM מתעדת בצורה מסודרת את כל המידע הנוגע לפרויקט, ומאפשרת ליזם לפלח את הנתונים בכל רגע נתון, בלחיצת כפתור אחת. כך למשל יכול היזם לראות מה סטטוס התשלומים של כל אחד מחברי הקבוצה, מי אמור לשלם כמה ומתי, מהם הדברים/התלונות שבהם יש לטפל בנוגע לכל אחד מהדיירים, לשלוח עדכונים שוטפים לכולם יחד, לתעד את הצעות המחיר שקיבל מהספקים השונים וכו'.

ניהול הפרויקט עם מערכת CRM מותאמת תמנע מהיזם טרטורים מיותרים ו/או טעויות שנגרמות כתוצאה מכך שחלק מהדברים "נפלו בין הכיסאות", ותאפשר לו לפקח על הדברים תוך כדי מתן מענה מקצועי לכל הנוגעים בדבר, מה שחשוב לא פחות לטובת פרויקטים עתידיים שלו.

 

שירות דיירים
בתום שלב הבניה מתחיל שלב אכלוס הדיירים, המחייב את היזם להעניק תקופת "בדק" בת שנה, שבמהלכה הוא נדרש לנהל את הפניות השוטפות השונות של הדיירים ולתקן ליקויים שהתגלו.

מערכת ה-CRM המותאמת מאפשרת לו להתנהל בצורה מסודרת גם בשלב הזה – הן מבחינת הקשר עם הדיירים והן מבחינת הקשר עם הספקים ואנשי המקצוע שאחראיים על התיקונים הנדרשים.

 

ניצול יתרונות מערכת ה-CRM המותאמת לשימוש עתידי
מעבר ליתרונות הרבים שיש למערכת ה-CRM המותאמת בניהול נכון ומקצועי של פרויקט נדל"ן באמצעות קבוצת רכישה, המערכת החכמה מסייעת ליזם גם מבחינת הפרויקטים העתידיים.

כך למשל ייתכן שאחד מהלידים שנכנסו למערכת בשלב תהליך המכירה, הוא ליד שהגיע ממשקיע פוטנציאלי שמעוניין להשקיע במספר פרויקטים בטווח הקרוב ו/או הרחוק. מכיוון שהדברים מתועדים במערכת, יכול היזם לשלוף את הנתונים בקלות בכל שלב ולהציע לו להשקיע בפרויקט חדש למשל.

באותו אופן יכול היזם לפלח את כל הנתונים השמורים במערכת ה-CRM לפי נושא (משקיעים פוטנציאליים בתל אביב למשל) ולשלוח לכולם דיוור אחד, מה שיחסוך לו זמן רב ומשאבים לא מבוטלים בתהליכי השיווק והמכירה הבאים.

 

לסיכום,
מערכת CRM מותאמת לניהול קבוצות רכישה חשובה לא רק בטווח המיידי ולצורך הניהול הספציפי של הפרויקט, אלא גם מבחינה עתידית.