גיוס לידים ברשתות החברתיות

מי שעוקב אחר התכנים שלנו באופן קבוע יודע שיש מוטיב אחד חשוב ומעניין שאנחנו חוזרים אליו שוב ושוב. מוטיב שמשפיע על כל חזיתות חיינו ובפרט על החזית העסקית. אנחנו מתכוונים כמובן למוטיב "העולם החדש".

העולם משתנה לנגד עינינו ללא הרף ונדמה כי ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך קצב ההתפתחות שלה מתגבר. את העיקרון הזה אפשר לזהות בכל חלקה של עולם העסקים והיא בוודאי לא פוסחת על העולם הגדוש והעשיר של איתור וניהול לידים. אז מאיפה אנחנו עומדים "לדוג" לקוחות בעשור השלישי של המאה ה21? הזירה המרכזית שלנו לשאיבת לידים היא המדיה החברתית. במאמר הבא ננסה להבין איך הגענו למצב הזה ולאן אנחנו הולכים מכאן.

 

 

מאיפה באנו?
לפני עשור בדיוק פייסבוק הייתה בשלב הדגירה שלה. מארק צוקרברג רקם חזון שבו הוא אוסף אוקיינוס של ידע. בשנים קודם לכן, התקשורת המקוונת בין משתמשים ברשת התקיימה באופן שהיה המשך ישיר של עולם הצ'טים של שנות התשעים. אמנם בעשור הראשון של המילניום טכנולוגיות אלו השתכללו וקיבלו פנים וזרועות חדשות אך לא היה שם שינוי של ממש במהות. ב 2003 נולד האתר MySpace ומביא לחשיפה בינלאומית מסחרית את הקונספט של רשת משתמשים עם עמודי יוצרים הפתוחים לצפייה ומאפשרים תקשורת. הקונספט הזה עבר כל מיני גלגולים עד שנזרע במוחו של צוקרברג הצעיר כזרע שעתיד לשנות את העולם.

 

צוקרברג מקדים להבין את הכוח הטמון ברשת החברתית ומקים את פייסבוק, רשת חברתית שמביאה בשורה טכנולוגית חדשה. לא רק עמודים אישיים שמאפשרים חשיפה של תכנים ותקשורת עם חברים אלא גם היכולת לנווט בין מעגלים של אחרים. כך צוברת פייסבוק עוד ועוד מידע על עוד ועוד משתמשים מכל העולם עד שהיא מוכנה להשיק את מערכת Facebook For Business. קמפיינים שיווקים בתשלום שמאפשרים לכל בעל עסק לפלח קהל מדויק וממוקד ולפנות אליו.

 

 

לאן אנחנו הולכים
עם הזמן מצטרפים למסיבה הזאת עוד שחקנים. אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט, וואטסאפ, טאמבלר, סנאפצ'ט, יוטיוב, רדיט ועוד. כל רשת חברתית כזו היא עולם תוכן שלם בפני עצמו שמנסה בסופו של דבר להגיע ליעדים דומים לאלו שהגיעו אליהם פייסבוק; איסוף משתמשים ומידע שיאפשר להם לשלוט במידע הזה לרווחתם. ראוי לציין שאף פלטפורמה כזו לא הייתה שורדת אילולא הייתה מעניקה ערך רב למשתמשים שלה. זהו ההסכם הבלתי כתוב שמכתיב את מגמת התפתחות האינטרנט בשנים האחרונות: "תנו לנו ערך, פתרו לנו בעיות, ותזכו לקבל מידע לגבינו ולראות אותנו חוזרים למחוזותיכם הדיגיטליים שוב ושוב".

 

 

אז איך בוחרים פלטפורמה?
פייסבוק היא מונופול במובן שכל מי שמחפש לידים עובר דרכה. אבל בזמנים שלנו, זירה דיגיטלית אחת פשוט לא מספיקה. אם אתם צרכני לידים שצריכים שיזרמו אליכם לידים לארגון דרך קבע, אתם חייבים להתחיל לשלוח זרועות לעוד פלטפורמות ולפתח טקטיקות של איסוף מידע בעצמכם.

כל פלטפורמה במדיה החברתית פונה לקהלים מעט שונים. לינקדאין, למשל, היא רשת חברתית לקשרים מקצועיים. אם הלידים שאתם מחפשים הם עובדים מקצועיים ומנהלים בעלי זיקה לעולמות הדיגיטל, לינקדאין תהיה אוצר בלום של לידים איכותיים עבורכם.

יוטיוב, למשל, נבדלת מפייסבוק בכך שאינה מציעה תכנית עסקית. לא תוכלו להכניס שם כרטיס אשראי ולקבל חשיפה לקהלים בקלות כמו בפייסבוק. אז מה עושים? מוציאים את הקהל שלכם החוצה. מותגים רבים כיום בוחרים לייצר ערוץ יוטיוב למותג שלהם, לאסוף עוקבים נאמנים ואז להוציא אותם אל מחוץ לכותלי היוטיוב.

הדרך הנפוצה ביותר לעשות את זה היא על ידי איסוף מיילים ויצירת רשימת תפוצה. במקום הזה, היוצרות מתחלפות ואתם כבר לא משתמשים שאוספים את המידע שלהם, אלא אנשי שיווק שאוספים מידע של אחרים. מכאן, תוכלו לפתוח ניוזלטר משלכם והנה לכם ערוץ פעיל שזורמים אליו וממנו לידים איכותיים וממוקדים כדרך קבע. כאן המקום לציין את חשיבותה של מערכת CRM מומלצת שבלעדיה לא תוכלו לזוז הרבה קדימה. המערכת הנבחרת על ידינו היא ה Microsoft CRM.

 

 

אורזים הכל בתוך מערכת ניהול לידים
גם אם תבנו מערך גיוס לידים חכם ואיכותי שחולש על כל הפלטפורמות הרלוונטיות עבורכם במדיה החברתית ובאינטרנט בכלל, לא יהיה לעבודה שלכם הרבה ערך אם היא לא תהיה כפופה למערכת לידים שתדע להחזיק אותה מסודרת ונגישה. אתם רוצים לעבוד עם מערכת שתדע להתממשק עם הערוצים שאתם משווקים בהם ומאתרים בהם לידים, אם אתם רוצים מערכת שתאפשר צפייה ושליפה נוחה של נתונים, אם אתם רוצים שכל העבודה הטובה שלכם תתגבש לכדי חומרי גלם שתוכלו להשתמש בהם בנוחות בעתיד – אתם רוצים מערכת CRM חזקה ומודולרית כמו Dynamics 365.