5 טיפים לניהול נכון של נדל"ן מניב

כמנהלי נדל"ן מניב, במיוחד אם אתם גם הבעלים של הנכס תיאלצו לחבוש כובעים רבים – תצטרכו לדאוג לשיווק, לניהול הלידים, למכירות, לחתימת חוזי השכירות, לגביית שכר הדירה, לפיקוח על התחזוקה בנכסים, למתן שירות לדיירים ועוד. והאופן שבו תתנהלו הוא זה שיגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם או יסכל אותם.

 

הפרמטר החשוב ביותר להצלחת ההשקעה בנדל"ן מניב
כדי להרוויח באמת מהשכרה של נכסים מסחריים (נדל"ן מניב), חשוב להבין שסוד ההצלחה טמון בשביעות הרצון של השוכרים שלכם ושניהול נכון הוא הרבה מעבר לתיקון דברים כשהם מתקלקלים.

 

על פי מחקר שנערך על ידי חברת הנדל"ן המסחרית ג'ונס לאנג לסאל (Jones Lang Lassall), יכולות לחלוף כשנתיים עד שתצליחו לפצות על אבדן הכנסה שמקורה באובדן שוכר. ממחקר אחר שנערך על ידי חברת מחקרי שוק הנדל"ן קינגסלי (Kingsley Associates) עולה כי הסיכוי לחידוש חוזה השכירות על ידי דייר מרוצה גבוה פי 3(!) מהסיכוי לחידוש החוזה על ידי דיירים לא מרוצים.

 

איך שומרים על דיירים מרוצים בתחום הנדל"ן המניב?
ראשית חשוב לזכור שאמנם יש קווי דמיון רבים בין ניהול נכסים מסחריים לניהול נכסי מגורים, אבל גם שוני רב שנובע בעיקר מכך שהשוכרים הם בעלי עסקים שמשתמשים בנכס לצרכים עסקיים. כפועל יוצא מכך, גם הדרישות והציפיות שלהם שונות וכדי להבטיח את שביעות הרצון שלהם, עליכם להבין את הצרכים שלהם ולהעניק להם את הפתרונות הנדרשים, עוד לפני שהם מבקשים אותם.

כדי לעשות זאת ולהצליח בתחום הנדל"ן המניב, שבשנים האחרונות יש בו תחרות לא מבוטלת, אתם לא חייבים תואר במנהל עסקים, אבל אתם כן חייבים להבין את הצרכים העסקיים השונים (חשבו על עצמכם כבעלי עסקים) ובעיקר- לעבוד בצורה מסודרת ושיטתית. רק עבודה מסודרת וחכמה תאפשר לכם לנהל את כל ההיבטים בצורה יעילה וחסכונית: החל מפעולות השיווק והמכירה ועד לשירות הדיירים ושימורם.

 

5 טיפים לניהול נכון של נדל"ן מניב
ניהול פרודוקטיבי של נדל"ן מניב הוא כזה שמאפשר למשקיע להבטיח את יציבות ההכנסות מהנכסים המסחריים שלו לאורך זמן, מבלי להתיש אותו או לבזבז לו זמן יקר. איך עושים את זה? הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם במשימה ויהפכו אתכם למשקיעים חכמים ורווחיים:

 

1. עבדו עם מערכת CRM מותאמת לניהול נדל"ן מניב כבר מהרגע הראשון!
ככל שתקדימו לעבוד בצורה מסודרת, כך תגדילו את הסיכויים שלכם להצליח מהר ולאורך טווח.
על פי סקר שנערך על ידי חברת Buildium – כ-81% מהמשקיעים בנדל"ן מניב ציינו שניהול מוצלח מחייב שימוש בתוכנת CRM מותאמת כדוגמת מערכת Dynamics 365 CRM מבית מייקרוסופט, שמאגדת את כל המידע במקום אחד ומאפשרת להם לנהל משימות, לפלח נתונים בקלות ולעקוב בזמן אמת אחר כל הפרטים וכל הפניות של הדיירים.

 

2. הקפידו על התחזוקה החיצונית של הנכס
כאשר מדברים על נדל"ן מניב חשוב לזכור שהלקוחות שלכם, בעלי העסקים, מחפשים לשכור מקום שייצג את התדמית שלהם גם מבחינה חיצונית. לכן לתחזוקה השוטפת של הנכס ולמראה החיצוני שלו יש משקל רב ביכולת שלכם לגייס את הלקוחות ולשמר אותם.

 

אל תהססו לבצע תיקונים ושדרוגים קטנים באופן שוטף, גם אם לא מדובר בבעיה שצריך לתקן. שיפוצים קטנים ושילוב מגמות עיצוב טרנדיות (החלפת יצירות אמנות בלובי למשל), תשפר ללא היכר את התדמית המקצועית שלכם, של הלקוחות שלכם ושל הנכס.

 

טיפ יישומי:
כדי שתוכלו לבצע זאת בצורה יעילה וחכמה, רכזו בתוך תוכנת ה-CRM שלכם פרטי קשר של ספקי תחזוקה שונים: צבע, חלונות, שילוט, גינון, קירוי, חניה, אינסטלציה, חשמל, תאורה, מיזוג אוויר ועוד, ופתחו איתם מערכת יחסים נפרדת – שלחו להם דיוורים שוטפים, בקשו מהם לשלוח מאמרים ועדכונים בתחום שלהם שאותם תוכלו לצרף לדיוורים שאתם שולחים לשוכרים שלכם, בקשו מהם לתת הטבות לדיירי הנכס וכך הלאה.

 

מערכת CRM נדל"ן מאפשרת לכם לנהל את זה בקלות וכל הצדדים ירוויחו: הספקים שלכם יהיו מרוצים יותר, הדיירים שלכם יקבלו מחירים טובים יותר ושירות טוב יותר, ואתם תזכו לתהילת עולם כמנהלי נכסים מעודכנים שדואגים לאינטרסים של הדיירים שלהם.

 

3. הגיבו במהירות לבעיות תחזוקה של הדיירים
כשמנהלים נכס מסחרי יש לקחת בחשבון שנדרשת תחזוקה שוטפת לא רק של החללים המשותפים, אלא גם של כל אחד מהנכסים שהושכרו. אבל… אם אימצתם את הטיפ הקודם שלנו, כבר עשיתם 3/4 מהעבודה.

 

כדי לייעל את המשימה עוד יותר, ציינו בכרטיסי הקשר של הספקים שאיתם כבר עבדתם בעבר את הצעות המחיר ואת שביעות הרצון של הלקוחות ו/או את התלונות שלהם. כך ברגע האמת תוכלו, בלחיצת כפתור אחת בתוך מערכת ה-CRM, לפלח את איש המקצוע הטוב ביותר (מבחינת המחיר והביקורות שקיבל) ולספק לדיירים שלכם את הפתרון במהירות ובאופן שיגרום להם להרגיש שאתם דואגים לאינטרסים שלהם.

 

4. צרו מערכת יחסים אישית עם השוכרים שלכם
כן. למרות שאנחנו חיים בעידן דיגיטלי (ואולי בגלל זה), למערכת היחסים האישית יש משמעות רבה בחוויית הלקוח, שלכשעצמה מהווה שיקול מרכזי בהחלטת הרכישה/סגירת העסקה במקרה של נדל"ן מניב.

 

נכון, בנכסים מסחריים יש בד"כ תחלופה גבוהה של אנשים, אבל גם כאן הסוד טמון בעבודה מסודרת עם תוכנת CRM. רוב מנהלי הנכסים המסחריים מאגדים במערכת רק את פרטי הקשר של השוכרים עצמם, אבל אנחנו ממליצים לכם לשמור גם את פרטי העובדים של כל אחד מהם. זכרו שהעולם העסקי הוא דינמי מאוד ועובד שמועסק היום במקום אחד, יעבור מחר למקום אחר.

 

התייחסות אישית גם לעובדים "הזוטרים" תגרום להם לתחושה טובה ובטווח הארוך, תגדיל את מעגל הלקוחות המרוצים שלכם. כדי למקסם את מערכת היחסים הזו הסתובבו בנכס, אמרו להם בוקר טוב, שאלו אותם שאלות קטנות על חיי היומיום שלהם (משפחה, ילדים, ימי הולדת), הזינו את המידע במערכת וצ'פרו אותם בהפתעה במועדים שונים. לא תאמינו כמה זה פשוט וכמה כוח יש לזה!

 

 

5. תקשיבו!
הטיפ האחרון שלנו יישמע לכם אולי טריוויאלי וברור מאליו, אבל הוא לא.
במחקר גדול שנערך באוניברסיטת הרווארד נשאלו יזמים ובעלי עסקים רבים, בדרגות שונות, מהו לדעתם החסם המשמעותי ביותר בדרך להצלחה. כ-80% מהם ענו "הקשבה". ע"פ מסקנות החוקרים הקצב המהיר של העידן המודרני, בייחוד בתחום העסקי, מונע מבעלי העסקים לעצור רגע ולהקשיב באמת, ולדברי החוקרים היכולת הזו היא שעושה את ההבדל בין עסק מצליח לעסק שמצליח בענק.

 

אז… אם אתם רוצים להצליח בתחום של ניהול נדל"ן מניב, שפרו את שריר ההקשבה שלכם. שימו לב לתלונות הקטנות שעולות בשיחות המסדרון, תתעניינו בתחומי העסקים שנמצאים בנכס שלכם והיו ערניים למגמות המשתנות ולטרנדים החדשים. הזינו את כל המידע, פרטים קטנים כגדולים, במערכת ניהול הנדל"ן שלכם ובצעו פעולות שימחישו לדיירים שלכם שאתם מקשיבים להם ומעריכים את הידע ואת הדעה שלהם.

 

בהצלחה!