איך מערכת CRM לניהול לידים יכולה לעזור לכם להגדיל את המכירות?

ההבדל בין לקוח ללקוח פוטנציאלי טמון בהתנהלות השיווקית של העסק. ככל שצוותי השיווק והמכירה יעבדו בצורה מסודרת יותר, ינהלו תקשורת יעילה עם הלקוחות הפוטנציאלים ויטפחו אצלם את מערכת האמון, כך הם יוכלו להוביל אותם דרך המשפך השיווקי ולהפוך אותם ללקוחות מרוצים.

אבל בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, ללא מערכת CRM לניהול לידים (פניות מלקוחות שמביעים עניין), קשה מאוד להצליח לעקוב אחר כל הלידים שמתקבלים מהמגוון העצום של המדיות השונות, וקשה עוד יותר לנהל אותם בצורה מהירה ויעילה שתביא בסופו של דבר להגדלת המכירות.

 

מהי מערכת CRM Dynamics 365 לניהול לידים?
מערכת CRM Dynamics 365 לניהול לידים היא תוכנה ממוחשבת חכמה ופשוטה לתפעול, שבה מרוכז כל המידע הרלוונטי לעסק. כחלק מהאפשרויות הגלומות במערכת, ניתן באמצעותה לנהל את כל מערך השיווק ומערך המכירות של העסק, לרבות ניהול לידים.

 

איך זה עובד?
כל הלידים שמתקבלים מאמצעי השיווק השונים (קמפיינים ברשתות חברתיות, מיילים, טלפונים, מודעות בעיתונים, שלטי חוצות וכו') נקלטים במערכת ה-CRM באופן אוטומטי. ברגע שנכנס ליד המערכת תמיין, תתייג ותנתב אותו בהתאם לכללים שהוגדרתם מראש, כך למשל: המקור שממנו הוא הגיע, האזור הגיאוגרפי של הפונה, סוג הפניה (שאלה/תלונה/הזמנה) וכדומה.

בצורה כזו תאפשר לכם מערכת ניהול לידים לנהל בצורה אפקטיבית מאוד את מערך השיווק והמכירות, לוודא שאתם לא מחמיצים אף פניה, לעקוב אחר האפקטיביות של הקמפיינים השונים, אחר האפקטיביות של כל אחד מאנשי הצוות, ואחר השלבים שבהם נמצא כל אחד מהלקוחות הפוטנציאלים.

 

יתרונותיה של מערכת CRM Dynamics 365 לניהול לידים
מערכת CRM Dynamics 365 מבית מייקרוסופט היא מערכת חכמה ופשוטה לתפעול, בעלת יתרונות רבים:

מערכת מבוססת מוצרי אופיס – אופן התפעול של המערכת זהה לאופן העבודה עם מוצרי אופיס האחרים והמוכרים, כך שהתפעול שלה פשוט ואינו דורש צורך ללמוד ולהסתגל למערכת חדשה.

בנוסף לכך, המערכת מתממשקת באופן אוטומטי עם יתר מוצרי החברה (כגון אאוטלוק), ובכך מקלה על העבודה ומסנכרנת בין כל המשימות וכל הממשקים. כך למשל ברגע שנכנס ליד, המערכת פותחת משימה אוטומטית שמסונכרנת עם יומן האאוטלוק של איש הצוות הרלוונטי כך שהמשימה מתוזמנת לו בלו"ז והוא מקבל עליה התראה בזמן המיועד.

 

ניהול מאגר לקוחות פוטנציאלים – המערכת אינה מוגבלת ואינה מגבילה את מספר הרשומות ו/או הלידים המוזנים לתוכה. יש לכך יתרון עצום שכן במשך הזמן מתקבל מאגר גדול מאוד, אחיד, מסודר וממוין של כל הלקוחות הפוטנציאלים, שכולל גם את הלידים הייחודיים (פניות ישירות למשל) וגם את מיליוני הלידים ברמת האיכות הנמוכה (שהגיעו מאזכורים ברשתות החברתיות למשל).

 

ניהול וניתוח קמפיינים – מערכת ה-CRM Dynamics 365 יודעת "למשוך" לידים מהקמפיינים השונים, למיין אותם גם לפי מקור ההגעה, ולהציג את ניתוח הנתונים למנהל השיווק ו/או למנהל הקמפיינים.

 

יש לכך יתרון משמעותי מבחינה שיווקית, שכן רוב מנהלי השיווק מעלים מספר קמפיינים במקביל (גוגל, פייסבוק, דפי נחיתה, מוקד טלפוני וכו'). הלידים מכל הקמפיינים נכנסים אוטומטית אל המאגר במערכת לניהול לידים, עם כל הפרטים הרלוונטיים, לרבות סיווג מקור ההגעה והסטטוס שלהם ("ליד חם", "ליד קר" וכו').

בלחיצת כפתור אחת, יכול מנהל הקמפיינים לקבל ניתוח גרפי מפורט ומדויק של הנתונים: כמה לידים נכנסו מכל קמפיין, כמה לידים הגיעו "מפה לאוזן", כמה לידים ביצעו רכישה וכו', וכך לבצע בקלות ניתוח יעילות ואופטימיזציה לכל אחד מהקמפיינים.

 

דירוג לידים – המערכת מאפשרת להגדיר תהליך של דירוג לידים (חמים/קרים) באופן אוטומטי.
כך למשל ניתן להגדיר שכל ליד חדש שהתקבל מוגדר כליד חם בשלושת הימים הראשונים, לאחר מכן הוא מוגדר כליד פושר וכעבור חודש כליד קר.
דירוג הלידים מאפשר למנהלי השיווק ו/או הפרויקט לבחון גם את יעילות מערך המכירות, את מהירות התגובה ואת אחוזי ההמרה בכל אחד מהשלבים ולבצע התאמות שיווקיות ו/או מערכתיות.

 

הגדרת משימות – מערכת Dynamics 365 לניהול לידים מסתנכרנת באופן אוטומטי עם המערכת לניהול משימות, ומאפשרת להגדיר מראש משימות לטיפול בכל ליד, כך למשל ניתן להגדיר שעם כניסת ליד תפתח אצל נציג המכירות הרלוונטי משימה ליצירת קשר. בנוסף לכך ניתן להגדיר ביצוע משימות אוטומטיות לכל הלידים באותו סיווג.

לדוגמה: שליחת סמס לכל הלידים שהתקבלו מדף הנחיתה, שליחת מייל אוטומטי לכל הלידים שהתקבלו מהניוזלטר, שליחת הודעת רימרקטינג לכל מי שלחץ על הקישור לדף הנחיתה אך לא השאיר פרטים וכו'.

 

מעקב אחר תהליך המכירה – לגבי כל ליד ניתן לעדכן את סטטוס הטיפול (נשלחה הצעת מחיר, בוצעה שיחת טלפון, נקבעה פגישה, נסגרה עסקה וכו'), כך שמנהל הפרויקט יכול לעקוב אחר ההתקדמות כמו גם לפלח את הלידים בהתאם לסטטוס שלהם ולהנחות את הצוותים בהתאם.

 

לסיכום,
מערכת לניהול לידים מאפשרת לנהל את כל המידע בצורה פרודוקטיבית ומסודרת, ואין ספק כי היא הכרחית לצורך התייעלות מערך השיווק והמכירות של העסק, הן בטווח הקרוב והן בטווח הרחוק (מאגר הנתונים).